Świat biznesu pełen jest szans i możliwości rozwoju. Jednocześnie nie brakuje w nim wyzwań,
zagrożeń i różnej natury problemów, na które narażeni są wszyscy jego uczestnicy: zarówno
firmy jak i przedsiębiorcy, menadżerowie oraz pracownicy.
Mając świadomość wymagającej natury współczesnego biznesu oferujemy Państwu pomoc w zakresie
wsparcia firm i osób działających w biznesie. W trakcie poszukiwania optymalnych
rozwiązań dla problemów naszych klientów czerpiemy z interdyscyplinarnej, sprawdzonej wiedzy.
W ramach świadczonej pomocy łączymy doświadczenia z zakresu zarządzania, psychologii,
kognitywistyki, informatyki oraz nauk o bezpieczeństwie.
We współczesnym nieprzewidywalnym środowisku biznesowym zachowujemy w najgłębszej tajemnicy tożsamość
i problemy naszych klientów. W ramach relacji z partnerami dążymy do kultywowania zaniedbywanej dzisiaj,
a niezwykle owocnej - lojalności.
Czy wiesz że…
bezpieczeństwo to nie tylko zdolność do przetrwania, czy ucieczka od chaosu,
ale także możliwość osiągania celów, realizacji misji i permanentnego rozwoju.
Nasze usługi kierujemy głównie do osób oraz organizacji z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą świadomie kształtować swoją biznesową aktywność,
pragną realizacji swoich celów oraz są zorientowane na rozwój i profesjonalizację swoich działań.
Poniższe dziedziny odnoszące się do bezpieczeństwa to tylko część problemów, jakie pomagamy rozwiązywać naszym Klientom.
Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami, a my postaramy Ci się pomóc!
Działamy na terenie województw Małopolskiego (Kraków, Kęty, Oświęcim, Wadowice, Sucha Beskidzka, Myślenice, Skawina, Chrzanów) oraz Śląskiego (Żywiec, Bielsko-Biała, Cieszyn, Jastrzębie Zdrój, Rybnik, Gliwice, Zabrze, Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Tychy, Chorzów). Szczegółowe zapytania prosimy kierować poprzez formularz kontaktowy, email (biuro@bsecure.pl) lub telefonicznie (667 051 794).
e-mail: biuro@bsecure.pl telefon: 667 051 794 numer konta bankowego: 84 1140 2004 0000 3202 7771 1596
Informacje stanowią obecnie nie tylko element przewagi konkurencyjnej, ale także obszar,
do którego ochrony niejednokrotnie jesteśmy zobligowani przepisami prawa lub porozumieniami z partnerskimi organizacjami.
Obszar bezpieczeństwa informacji jest bardzo rozległy, niemniej występujące tutaj
zagrożenia są jak najbardziej konkretne, a ewentualne zaniedbania mogą bardzo dużo kosztować –
o czym przekonało się boleśnie już wiele organizacji.
Z racji zróżnicowania problemów, ale także potrzeb organizacji w obszarze bezpieczeństwa
informacji pomagamy klientom w ramach następujących kierunków:
Audyty bezpieczeństwa informacji - prowadzimy audyt zerowy, audyt zgodności oraz audyt bezpieczeństwa.
Realizujemy je w oparciu o uznane standardy międzynarodowe (m.in. normy z rodziny ISO 27xxx) i tzw. dobre praktyki
z zakresu bezpieczeństwa.
Zarządzanie ryzykiem w bezpieczeństwie informacji – przeprowadzamy proste i zaawansowane analizy ryzyka
obejmujące identyfikację zagrożeń oraz podatności, ocenę ryzyka i dobór odpowiednich strategii działania wraz
z rekomendację zabezpieczeń organizacyjnych i technicznych.
Utrzymanie ciągłości działania – wdrażamy proces zarządzania utrzymaniem ciągłości działania oraz
opracowujemy strategie i plany działania w tym zakresie w oparciu o normę ISO 22301.
Organizacja systemu ochrony informacji i tworzenie polityki bezpieczeństwa informacji –
pomagamy tworzyć kompleksowe systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacji oraz
profesjonalne polityki i procedury w tym zakresie.
Szkolenia w zakresie bezpieczeństwa informacji – szkolimy m.in. w zakresie następującej
tematyki: cybersecurity awareness, zarządzanie ryzykiem, ochrona informacji w trakcie pracy zdalnej,
bezpieczeństwo urządzeń mobilnych, ataki socjotechniczne.
Od 25 maja 2018 roku w Polsce obowiązują przepisy europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych
(RODO/ GDPR). Nowe prawo ustanawia znacznie bardziej restrykcyjne podejście do przetwarzania danych osobowych,
a za ewentualne naruszenia w tej dziedzinie - przewidują wysokie kary finansowe.
Nasza firma oferuje wsparcie merytoryczne na wszystkich etapach przystosowywania organizacji do wymogów RODO
(„wdrożenia RODO”) oraz kontroli poziomu zgodności organizacji z prawem ochrony danych osobowych.
• Prowadzimy kompleksowe projekty wdrożeniowe.
• Przeprowadzamy audyty zgodności z RODO całej organizacji lub jej wybranych procesów (audyt wdrożeniowy, audyt zgodności, audyt bezpieczeństwa).
• Prowadzimy audyty podmiotów przetwarzających (audyt zgodności, audyt bezpieczeństwa).
• Opracowujemy wymaganą dokumentację.
• Opracowujemy analizy ryzyka i rekomendujemy stosowne zabezpieczenia.
• Tworzymy organizacyjne systemy ochrony danych osobowych w oparciu o uznane międzynarodowe normy.
• Szkolimy pracowników oraz menadżerów.
• Prowadzimy bieżące oraz doraźne doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych.
Stres to jedno z najpowszechniejszych niebezpieczeństw zagrażających zarówno jednostce jak i organizacji.
Życie bez stresu jest niemożliwe, ale na szczęście da się nad nim skutecznie zapanować,
a nawet wykorzystać go do realizacji własnych celów i szeroko rozumianego rozwoju osobistego.
W obszarze zarządzania stresem pomagamy zarówno całym organizacjom jak i pojedynczym osobom.
Klientowi organizacyjnemu pomagamy:
• prowadząc szkolenia,
• identyfikując działy i osoby szczególnie narażone na stres,
• rekomendując zmiany w zakresie organizacji bądź pracy mające skutkować zmniejszeniem obciążenia pracowników stresem.
Klientowi indywidualnemu pomagamy:
• dzieląc się wiedzą w trakcie otwartych szkoleń,
• prowadząc indywidualne treningi biznesowe (zobacz więcej w zakładce „Indywidualny trening biznesowy”).
Indywidualny trening biznesowy to unikalna propozycja zorientowana na rozwiązywaniu niecodziennych
problemów klienta oraz na wspieranie rozwoju kluczowych kompetencji.
Formuła opiera się na spotkaniach jeden na jeden.
W pracy z klientem wykorzystuje się trzy odmienne, choć uzupełniające się podejścia: konsulting, mentoring oraz coaching.
Do korzyści z indywidualnego treningu należy zaliczyć: dokładne dopasowanie formy pomocy do potrzeb,
oczekiwań i sytuacji klienta, kompleksowe podejście do problemu klienta oraz szybkie i trwałe efekty.
Obszary problemowe, w których może pomóc Ci indywidualny trening biznesowy to m.in.:
• rozwój kompetencji w zakresie radzenia sobie ze stresem i zarządzania nim,
• przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
• budowanie odporności psychicznej,
• motywacja, efektywność osobista, zarządzanie czasem,
• radzenie sobie z tzw. trudnymi ludźmi,
• podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów,
• budowa pełniejszego i szczęśliwszego życia.
Jak to wygląda?
Krok 1
Kontaktujesz się ze mną mailowo lub telefonicznie.
Przedstawiam Ci szczegółowe zasady współpracy i umawiamy się na wstępne,
niezobowiązujące spotkanie w dogodnym dla Ciebie terminie.
Krok 2
Pierwsze spotkanie jest bezpłatne i w jego trakcie przedstawiasz swój problem bądź kompetencje,
nad którymi chcesz popracować. Gdy już rozeznam się w sprawie, z którą przychodzisz,
wskazuję wstępnie kierunek i ramy współpracy.
Krok 2
Pierwsze spotkanie jest bezpłatne i w jego trakcie przedstawiasz swój problem bądź kompetencje,
nad którymi chcesz popracować. Gdy już rozeznam się w sprawie, z którą przychodzisz,
wskazuję wstępnie kierunek i ramy współpracy.
Krok 3
Gdy po pierwszym spotkaniu zdecydujesz się na współpracę,
przystępujemy do właściwych działań zmierzających do osiągnięcia Twojego celu.
W pierwszym kroku wspólnie dokładnie analizujemy Twoją sprawę, ustalamy priorytety i cele szczegółowe,
a także strategię prowadzącą do satysfakcjonującego rozwiązania.
Krok 4
Na kolejnych spotkaniach realizujemy obraną strategię dążąc do rozwiązania Twojego problemu bądź
rozwoju ważnych dla Ciebie kompetencji. Spotkania trwają 60 lub 120 minut w zależności od natury
Twojej sprawy oraz Twoich preferencji. Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z dalszej
współpracy bez podawania powodu swojej decyzji.
Krok 5
Osiągasz założony cel. Moja pomoc nie jest już potrzebna.
Presja regulacyjna zarówno unijnego jak i polskiego ustawodawcy sprawia, że posiadanie w przedsiębiorstwie
osoby odpowiadającej za obszar compliance (zgodności) staje się powoli rynkowym standardem. Kompleksowe
podejście do obszaru zarządzania ryzykiem braku zgodności (w praktyce bardzo zróżnicowanego) powodowane
jest najczęściej troską zarządu o własne bezpieczeństwo, ale także wspomnianymi już regulacjami prawnymi,
presją rynku czy wymaganiami partnerów biznesowych.
Dla przedsiębiorstw, które z jakichś powodów nie chcą zatrudnić etatowego pracownika zajmującego się
obszarem zgodności lub potrzebują dodatkowego wsparcia w tym zakresie, przygotowaliśmy ofertę polegającą
na zewnętrznej obsłudze organizacji w zakresie zarządzania ryzykiem braki zgodności. W jej ramach oferujemy m.in.:
• Wsparcie w opracowywaniu i wdrażaniu kodeksu etycznego/kodeksu postepowania w organizacji.
• Opracowywanie procedury weryfikacji kontrahentów.
• Przygotowanie organizacji na wypadek kontroli organów nadzorczych.
• Wdrożenie i obsługę kanału informowania o nieprawidłowościach.
• Prowadzenie wewnętrznych postępowań wyjaśniających.
• Stworzenie i realizację rocznego programu compliance.
• Bieżącą weryfikacja kontrahentów.
• Monitorowanie zmian w prawie oraz ich implementację.
• Promowanie kultury compliance w przedsiębiorstwie.
• Kompleksowe wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem braku zgodności (identyfikacja oczekiwań interesariuszy, identyfikacja głównych obszarów ryzyka, stworzenie polityk, przypisanie ról, wdrożenie, ewaluacja i doskonalenie systemu).
• Szkolenia oraz warsztaty dla pracowników i menadżerów.
Wiele firm, szczególnie tych mniejszych, nie zna bądź niewłaściwe korzysta z potężnego narzędzia prawnej
ochrony jakie stanowi tajemnica przedsiębiorstwa. To duży błąd, bowiem tajemnica przedsiębiorstwa pomaga
organizacji chronić te informacje, które stanowią o jej pozycji na rynku i przewadze nad konkurencją.
W związku z tym problemem, nierzadkim w zasadzie w każdej branży, zachęcamy klientów do poważnej refleksji
nad tym obszarem bezpieczeństwa przedsiębiorstwa.
W obszarze tajemnicy przedsiębiorstwa pomagamy klientom poprzez:
• Identyfikację informacji, które mogą zostać objęte tajemnicą przedsiębiorstwa.
• Rozwój wiedzy firmowych decydentów i pracowników na temat tajemnicy przedsiębiorstwa oraz właściwego zabezpieczenia cennych informacji.
• Stworzenie spójnej i skutecznej polityki ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
• Opracowywanie umów o zachowaniu poufności.
• Kompleksowe projekty wdrożeniowe mające na celu objęcie tajemnicą przedsiębiorstwa informacji cennych dla organizacji.
Korupcja oraz inne nadużycia są plagą godzącą nie tylko w interesy konkretnego przedsiębiorstwa,
ale wręcz całej gospodarki. Szczególnie destruktywny wpływ korupcji na społeczeństwo motywuje polskie
państwo oraz Unię Europejską do podejmowania zdecydowanych kroków. Jednym z najdonioślejszych wydarzeń
jest uchwalenie tzw. dyrektywy o sygnalistach, która wprost obliguje wiele prywatnych i publicznych podmiotów*
do skutecznego wdrożenia wewnętrznych kanałów pozwalających na zgłaszanie naruszeń prawa.
Z uwagi na duże wyzwanie jakim jest wdrożenie takich kanałów, jak i na znaczenie dla każdej organizacji
obszaru przeciwdziałania i zwalczania nadużyć, wspieramy klientów poprzez:
Sygnaliści w organizacji
• Projektowanie i wdrażanie organizacyjnych systemów dla sygnalistów.
• Promowanie wdrożonego systemu.
• Prowadzenie szkoleń i warsztatów dla pracowników oraz kadry kierowniczej.
• Opracowywanie polityk oraz procedur zgłaszania nieprawidłowości i prowadzenia postępowań wyjaśniających.
• Wsparcie w prowadzeniu postepowań wyjaśniających.
• Doradztwo przy obsłudze zgłoszeń sygnalistów (wstępna ocena zgłoszenia, prowadzenie czynności wyjaśniających, rekomendacje odnośnie usprawniania systemu).
Przeciwdziałanie zagrożeniom korupcyjnym w organizacji
• Tworzenie i wdrażanie polityki antykorupacyjnej w organizacji.
• Tworzenie polityki prezentowej.
• Analizę i ocenę ryzyka korupcji.
• Monitorowanie i wykrywanie czerwonych flag (czyli sygnałów wskazujących na możliwość wystąpienia naruszenia).
• Przygotowanie organizacji na wypadek kontroli służb.
• Szkolenia i warsztaty na temat korupcji i przeciwdziałania jej w organizacji.
* Podmioty zobligowane do wdrożenia:
• Dyrektywa obejmuje wszystkich pracodawców, zatrudniających co najmniej 50 pracowników, niezależnie od tego, czy jest to sfera publiczna czy prywatna.
• Dyrektywa przewiduje, że dla podmiotów zatrudniających od 50 do 249 pracowników konieczność wdrożenia obowiązków może być przesunięta do 17 grudnia 2023 r., jednak w przypadku większych pracodawców (250 i więcej pracowników) datą obowiązywania przepisów będzie 17 grudnia 2021 r.
Obszar regulacji w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu gwałtowanie
rozwija się na przestrzeni ostatnich lat. Obowiązkami prawnymi związane jest coraz więcej podmiotów z coraz
to nowych branż. Obszar AML dotyczy także wielu małych i średnich firm, które często nie są tego nawet świadome.
Ignorowanie obowiązków prawnych wynikających z przepisów z zakresu AML niesie znaczące ryzyko wysokich kar mogących
w skrajnych przypadkach doprowadzić do bankructwa firmy.
Z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach z tzw. grup instytucji obowiązanych* przygotowaliśmy
zakres usług mających na celu pomóc organizacjom w identyfikacji ciążących na nich obowiązków związanych z
obszarem AML oraz w wywiązaniu się z nich w sposób minimalizując ryzyko kar administracyjnych.
W obszarze AML pomagamy naszym klientom dzięki:
• Opracowywaniu i wdrożeniu polityki przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy.
• Zarządzaniu ryzykiem AML/CFT.
• Tworzeniu procedur weryfikacji kontrahentów, przydatnej nie tylko przy dopełnieniu zadość ustawowym obowiązkom,
ale także pozwalających na minimalizację ryzyka wejścia w relacji z nierzetelnymi partnerami.
• Szkoleniom dla firmowych decydentów oraz pracowników.
* Instytucje zobowiązane
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z 1 marca 2018 roku obliguje do wypełnienia obowiązków prawnych tzw. instytucje obowiązane.
Są to zarówno podmioty (firmy, instytucje, organizacje i stowarzyszenia), jak i indywidualni przedsiębiorcy.
Grupy podmiotów obowiązanych to m.in.:
• Biura rachunkowe
• Pośrednicy w sprzedaży nieruchomości
• Biegli rewidenci, doradcy podatkowi
• Przedsiębiorcy
• Fundusze inwestycyjne
• Banki, Instytucje finansowe
• Instytucje pieniądza elektronicznego
• Stowarzyszenia i fundacje
• Kantory wymiany walut
• Portale i domy aukcyjne
• Bukmacherzy
• Zawody prawnicze
• Biura Usług Płatniczych
• Krajowe Instytucje Płatnicze
• Towarzystwa ubezpieczeniowe
• Pośrednicy ubezpieczeniowi
• Operatorzy pocztowi
Skontaktuj się nami, żeby dowiedzieć się czy Twoja organizacja należy do grupy instytucji obowiązanych.
Napisz: biuro@bsecure.pl lub zadzwoń: 667 051 794